صفحه نمایشگرهای هوآوی را کدام شرکت می سازد؟
توسط : امید رضا دوامی در تاریخ : 1397/1/18
  • اتاق خبر راشین وب
صفحه نمایشگرهای هوآوی را کدام شرکت می سازد؟

صفحه نمایش خمیده‌ی گوشی هوشمند هواوی میت آر اس پورشه دیزاین توسط ال‌جی ساخته شده است؛ این اولین باری است که یک نمایشگر ساخت ال‌جی در گوشی‌های هواوی استفاده می‌شود از آنجا که هواوی دومین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان است، مشارکت با این شرکت برای ال‌جی رضایت بخش خواهد بود.
گاهی ساخت گوشی‌های هوشمند می‌تواند موجب همکاری‌های جالبی بین شرکت‌ها شود؛ سامسونگ، رقیب دیرینه‌ی اپل، چیپ‌ و نمایشگر را برای مدل‌های مختلف آیفون‌ فراهم می‌کند، سونی قطعات دوربین را برای سایر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند مانند وان‌پلاس می‌سازد و اکنون ال‌جی نمایشگرهای اولِد را برای استفاده در هواوی میت آر اس پورشه دیزاین خواهد ساخت.

ال‌جی بخش اعظمی از بازار نمایشگرهای اولِد را بیشتر به دلیل تولید تلویزیون‌های اولِد به خود اختصاص داده است، در بازار گوشی‌های هوشمند نیز پنل‌های اولِد ال‌جی سهم مناسبی دارند. اما به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال تصاحب سهم بیشتری از بازار نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند است؛ زیرا هواوی صفحه نمایش ساخت این شرکت را برای استفاده در سوپرگوشی ۲۰۰۰ دلاری خود انتخاب کرده است.
 
 
 
یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های هواوی میت آر اس پورشه دیزاین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است؛ اگر چه این سنسور احتمالا توسط Synaptics ساخته شده که سنسور زیر نمایشگر گوشی هوشمند ویوو اپکس را فراهم می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد که صفحه نمایش هم به پیکربندی خاصی نیاز دارد تا این حسگر به خوبی کار کند. از این رو شاید ال جی هم بتواند در بازار گوشی‌های هوشمند باسنسورهای زیر صفحه نمایش نامی دست و پا کند.
در حال حاضر  ال‌جی تنها نمایشگرهای میت آر اس پورشه دیزاین را تولید خواهد کرد. از آنجایی که این دستگاه خیلی گران است احتمالا تعداد زیادی از آن به فروش نخواهد رفت. دلیل این موضوع می‌تواند این باشد که هواوی از میت آر اس پورشه دیزاین به عنوان تستی برای پیشرفت‌های ال‌جی در صفحه نمایش اولِد در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند و اگر این شرکت خود را ثابت کند از صفحه نمایش‌های ساخت ال‌جی در گوشی‌های دیگر با تعداد تولید بالاتر استفاده خواهد کرد.
هواوی در حال حاضر دومین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان است در حالی که ال‌جی حتی در لیست پنج تولید کننده‌ی برتر هم حضور ندارد؛ با توجه به اینکه ال‌جی اخیرا با بحران داخلی روبرو بوده است و به نظر می‌رسد که ال‌جی جی 7 در آخرین لحظه باید باز طراحی شود، به احتمال زیاد این همکاری جدید با هوآوی برای ال‌جی بسیار جدی و مهم خواهد بود.