شرکت های نوپا چگونه باید از چالش های مالی آینده فرصت سازی کنند؟
توسط : امید رضا دوامی در تاریخ : 1397/1/23
  • اتاق خبر راشین وب
شرکت های نوپا چگونه باید از چالش های مالی آینده فرصت سازی کنند؟

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها نیز در حال تحول هستند. به بیان دیگر تفکر استارتاپی باعث شده تا روش‌های تامین مالی نیز (مانند خود استارتاپ‌ها) به سمت ساختارشرکنی پیش بروند. پس می‌توان نتیجه گرفت که آینده‌ای مملو از استارتاپ‌های مالی و روش‌های ساختارشکنانه برای تامین نیازهای مالی در پیش روی ما قرار دارد.
 
چالش‌های مالی آینده برای شرکت‌های کوچک
اگر یک آشنایی اولیه با بانک‌ها، مؤسسات مالی و خدمات آن‌ها داشته باشید، قطعا متوجه این قضیه می‌شوید که این سازمان‌ها عموما برای کمک به شرکت‌های بزرگ و با سابقه طراحی شده‌اند. فرآیند سرمایه‌گذاری و تخمین ریسک در بانک‌ها و مؤسسات سنتی به‌گونه‌ای است که تنها در ارتباط با شرکت‌های بزرگ تامین خواهد شد.
نکته‌ی نگران‌کننده‌تر این که برخی بانک‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری سنتی، از اعتبار شخص مؤسس به عنوان ضامن پرداخت‌های مالی استفاده می‌کنند. این روند نیز استرس کاری مؤسسان را افزایش داده و چالشی جدید در مسیر پیشرفت ایجاد می‌کند.
 
 
 
گزینه‌های پیش رو
به هر حال بانک‌های سنتی برای ارائه‌ی خدمات بهتر به کسب و کارهای مدرن، نیاز به بازنگری در روند کاری خود دارند. به‌روزرسانی روندهای اعتبار سنجی، اتوماسیون فرآیندهای اداری و جمع‌آوری اطلاعات و افزایش منابع مالی برای شرکت‌های نوپا، از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند بانک‌ها را به منابعی قابل اعتماد برای استارتاپ‌ها تبدیل کند.
از طرفی، فناوری‌های مدرن مالی و شرکت‌های فین‌تک نوظهور، در حال انجام وظایف مورد انتظار از بانک‌ها هستند و به مرور، خود را جایگزین آن‌ها خواهند کرد. در نهایت، آن‌ها خواهند بود که با سرعت بیشتر، خدمات مالی را در اختیار مؤسسان قرار می‌دهند. در ادامه برخی از راهکارهای مدرن مالی مناسب برای استارتاپ‌ها را معرفی می‌کنیم.
1- سیستم وام دهی آنلاین
2- جمع سپاری
3- فروش دارایی