سیستم عامل فیوژا چه ویزگی هایی دارد و هدف گوگل از توسعه آن چست؟
توسط : امید رضا دوامی در تاریخ : 1397/1/27
  • اتاق خبر راشین وب
سیستم عامل فیوژا چه ویزگی هایی دارد و هدف گوگل از توسعه آن چست؟

به گزارش راشین خبر گوگل به تازگی مستنداتی عرضه کرده که در آن‌ها گفته شده فیوژا مبتنی بر لینوکس نیست. می‌خواهیم نگاهی به این سیستم‌عامل داشته باشیم تا بدانیم
چیست و برای چه آمده است؟
فیوژای گوگل چیست و روی چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شود؟
گوگل کار بر روی این سیستم‌عامل متن‌باز را از تابستان ۲۰۱۶ آغاز نموده است. در ابتدا تصور می‌کردیم فیوژا سیستم‌عاملی برای دستگاه‌های اینترنت اشیا باشد؛ اما حالا می‌دانیم این سیستم‌عامل می‌تواند روی دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل کروم و اندروید نیز نصب و اجرا شود.
اما آیا فیوژا، جایگزینی برای کروم و اندروید است؟ ما هنوز نمی‌دانیم هدف گوگل از توسعه این سیستم‌عامل چیست، فقط تا این‌جا متوجه شده‌ایم که روی برخی از پیکسل‌بوک‌های قدرتمند گوگل قابل اجرا است. همچنین شما می‌توانید آن را روی دستگاه‌هایی مانند ایسر سوییچ ۱۲، اینتل ان‌یو‌سی و حتی به تازگی روی رزبری‌پای ۳ نصب کنید.
یکی از توسعه‌دهندگان فیوژا به نام تراویس گیزلبرت در گفتگویی درباره این سیستم‌عامل گفته است که فیوژا یک اسباب‌بازی نیست. او اشاره کرده که فیوژا یک پروژه ۲۰درصدی نیست. وقتی توسعه‌دهندگان گوگل روی پروژه ۲۰درصدی کار می‌کنند معنی آن این است که آن‌ها روی چیزی کار می‌کنند که به آن علاقه دارند؛ نه پروژه‌ای که بخشی از وظیفه کاری آن‌هاست.
البته متاسفانه پس از نصب آن روی پیکسل‌بوک کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. در حال حاضر تنها کاری که فیوژا بر روی پیکسل‌بوک انجام می‌دهد نمایش زمان است. فیوژا یک سیستم‌عامل واقعی است؛ اما هنوز کاربردی برایش تعریف نشده است.
 
 
 
چه چیزی زیر پوست فیوژا در جریان است؟
بیایید نگاهی به مستندات تازه منتشر شده گوگل درباره فیوژا بیندازیم. این مستندات اطلاعات خوبی در اختیارمان قرار می‌دهند.