گوگل شما را بهتر از پدر و مادرتان می شناسد!
توسط : دوامی در تاریخ : 1397/1/15
  • اتاق خبر راشین وب
گوگل شما را بهتر از پدر و مادرتان می شناسد!

گوگل از موقعیت مکانی شما اطلاع دارد
چنانچه قابلیت ردگیری موقعیت را در گوشی هوشمند خود فعال کرده باشید، با هر بار روشن‌کردن گوشی، گوگل موقعیت مکانی شما را ذخیره‌ می‌کند. شما می‌توانید تایم‌لاینی از محل‌هایی را مشاهده کنید که از ابتدای استفاده از گوگل در گوشی خود در آن‌ها بوده‌اید، این تایم‌لاین از آدرس «google.com/maps/timeline» در دسترس است؛ البته ظاهرا کاربران ایرانی برای مراجعه به این صفحه، باید آی‌پی خود را تغییر دهند.

در تصویر زیر، شما می‌توانید نقاطی از کشور ایرلند را که نگارنده‌ی مطلب طی ۱۲ ماه اخیر در آن‌ها بوده است، روی نقشه مشاهده کنید، در این تایم‌لاین می‌توان زمان حضور در هر محل و
مدت‌زمانی را نیز که برای رسیدن به آن از محل قبلی طول کشیده است، مشاهده کرد.
 
 
 
گوگل از هرآنچه که جست‌وجو یا پاک‌ کرده‌اید، اطلاع دارد
گوگل از کل تاریخچه‌ی جست‌وجوی شما در تمام دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید، نگه‌داری می‌کند؛ بنابراین ممکن است در صورت حذف تاریخچه‌ی جست‌وجو از یک دستگاه، گوگل کماکان به این تاریخچه از دستگاه‌های دیگر دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید از طریق لینک «myactivity.google.com/myactivity»، داده‌های مربوط به خودتان را مشاهده کنید.
گوگل یک پروفایل تبلیغاتی از شما در اختیار دارد
گوگل براساس اطلاعات شما، شامل موقعیت مکانی، جنسیت، سن، سرگرمی‌ها، شغل، وضعیت رابطه‌ی عاطفی، وزن و درآمد، یک پروفایل تبلیغاتی منحصر‌به‌فرد را برای شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از طریق «google.com/settings/ads»، داده‌های مربوط به خودتان را مشاهده کنید.
گوگل از تمام اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌ی شما اطلاع دارد
سران مانتین‌ویو اطلاعات مربوط به تمام اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های مورد استفاده‌ی شما را نگه‌داری می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که تا چه حد، چه زمانی و برای تعامل با چه کسی از این اپلیکیشن‌ها یا افزونه‌ها استفاده می‌کنید؛ بنابراین گوگل به‌عنوان مثال از افرادی که در فیسبوک با آن‌ها ارتباط دارید، کشورهایی که با شهروندان‌ آن‌ها صحبت می‌کنید و حتی زمان خواب شما آگاه است. شما می‌توانید از طریق لینک «myaccount.google.com/permissions»، به داده‌های مربوط به خودتان دسترسی داشته باشید.
 
 
 
گوگل از تاریخچه‌ی استفاده‌ی شما از یوتیوب آگاه است
گوگل از تاریخچه‌ی یوتیوب شما نگه‌داری می‌کند؛ بنابراین سران مانتین‌ویو احتمالا می‌دانند که شما به‌زودی پدر/مادر خواهید شد، آیا سنت‌گرا هستید یا مدرن، پیرو چه مذهبی هستید، آیا احساس افسردگی یا ناراحتی می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید... شما می‌توانید از طریق لینک «youtube.com/feed/history/search_history»، به داده‌های مربوط به خودتان دسترسی داشته باشید.
داده‌هایی که گوگل از شما دارد، معادل چندین میلیون اسناد وُرد است
گوگل گزینه‌ای برای دانلود تمام داده‌هایی که از کاربر ذخیره کرده است، در اختیار او قرار می‌دهد. به‌ادعای نگارنده‌ی مقاله، حجم آرشیو داده‌های ذخیره‌‌شده درباره‌ی او، ۵.۵ گیگابایت بوده است که تقریبا معادل ۳ میلیون سند ورد محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طریق لینک «google.com/takeout»، نسبت به دانلود آرشیو خود اقدام کنید؛ خاطرنشان می‌کنیم که پروسه‌ی ایجاد آرشیو، بسیار زمان‌بر و طولانی است.
آرشیو یادشده، مواردی مانند بوکمارک‌ها، ایمیل‌ها، مخاطبین، فایل‌های گوگل‌درایو، ویدیوهای کاربر در یوتیوب، عکس‌های ثبت‌شده با گوشی، کسب‌وکارهایی که کاربر از آن‌ها خرید کرده است و محصولاتی را که از طریق گوگل خریداری شده‌اند، دربرمی‌گیرد. گوگل اطلاعاتی نظیر تقویم، گفت‌وگوهای انجام‌شده در گوگل هنگ‌اوت، تاریخچه‌ی موقعیت مکانی کاربر، موسیقی‌هایی که کاربر گوش می‌دهد، کتاب‌هایی که از سرویس گوگل خریداری کرده است، گروه‌هایی از گوگل که او در آن‌ها عضویت دارد، وب‌سایت‌هایی که کاربر ایجاد کرده است، گوشی‌های تحت مالکیت کاربر، صفحاتی که به اشتراک گذاشته است و میزان پیاده‌روی روزانه‌ی کاربر را نیز نگه‌داری می‌کند.