مهندس محمدصادق اکبری زادگان: ویژگی‌های راشین وب مشابهی ندارند ...!
توسط : روابط عمومی راشین وب در تاریخ : 1398/2/5
  • اختصاصی راشین وب
مهندس محمدصادق اکبری زادگان: ویژگی‌های راشین وب مشابهی ندارند ...!

مهندس محمدصادق اکبری زادگان: ویژگی‌های راشین وب مشابهی ندارند ...!
مجموعه راشین وب با بهره گیری از متخصصین با تجربه و توانمند در زمینه فناوری ،تکنولوژی و خدمات وب توانسته است سهم قابل توجهی در جهت رشد ، توسعه و دیجیتالایز کردن تجارت و کسب و کارهای خرد و کلان ایرانی داشته باشد .با پیشرفت روز افزون کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری و تنیده شدن آن با فعالیت ها و زندگی روزمره داشتن یک وب سایت برای فعالیت های شغلی و تجاری و یا حتی برای شناساندن خود به دیگران از ضروریات به حساب می آید، همانگونه که مدرک شناسایی و نشان تجاری معرف تجارت شما به دیگران است داشتن یک وب سایت کارآمد و استفاده بهینه از خدمات وب نیز چنین عملی را برای شما با مزیت های بیشتر انجام میدهد از این رو راشین وب مفتخر است با ارائه چندی از توانایی های خود و معرفی خدماتی نظیر : طراحی سایت ، بهینه سازی وب سایت ، طراحی اپلیکیشن ، و مارکتنیگ اینترنتی و تبیلغات در گوگل قدم بزرگی در عرضه خدمات تحت وب به هموطنان و کسب و کارهای سنتی و نوپای ایرانی بردارد.
روز گذشته باخبر شدیم که تیم فنی راشین وب موفق به بارگذاری دو تم جدید در وبسایت برای مشتریان خود شده است. از این‌رو تصمیم به انجام مصاحبه ای با معاونت فنی راشین وب گرفتیم تا علاوه بر آشنایی با قالب های جدید، چند سوال هم دررابطه با قابلیتهای این پرتال جامع داشته باشیم.
 
متن مصاحبه با جناب آقای مهندس محمدصادق اکبری زادگان معاونت فنی راشین وب
از اهداف پروژه راشین وب در زمینه ایجاد قالب های جدید به چه مواردی میتوانید اشاره کنید؟
یکی از اهداف راشین وب در جهت رضایتمندی طراحی قالب‌های متعدد بر اساس شغل و کسب و کار مشتریان بوده است. از آنجایی که راشین وب سرویسی به صورت آنلاین می‌باشد، مواردی به صورت پیش‌فرض قرار دارد و طراحی به صورت اختصاصی انجام نمی‌گیرد.
ولی توجه زیادی بر روی نیازهای مشتریان در شغل ها و اصناف مختلف متمرکز شده تا نیازمندی‌های یک‌‍‎‌‌سال گذشته ی مشتریان را پوشش دهد.به طور مثال قالب هایی برای رستوران‌ها، هتل‌ها و ... داریم که به صورت اختصاصی می‌باشند و سعی ما بر ایجاد تنوع روی قالب ها بوده است تا قالب های مشابهی تولید نشوند.
نکته ای که از قبل قول آن‌ را به مشتریان عزیز داده بودیم تولید تم، کاملا مشابه دیجی کالا بود. هرچند اندک تفاوت‌هایی به لحاظ قابلیت وجود دارد ولی پتانسیل نرم افزاری و فنی آن در یک مجموعه قرار میگیرد. ولی آنچه که راشین وب ارائه میدهد تمپلت دیجی کالا با حداکثر شباهت و قابلیت است.
از روز گذشته تا کنون حدود7 الی 8 قالب جدید در وب‌سایت راشین وب آپلود شد که انشالله تعدادی دیگر که شامل قالب دیجی کالا هم می‌باشد هم در هفته جاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که امیدواریم رضایتمندی بیشتری را در پی داشته باشد.
 
آیا طراحی هر تم زمانبندی خاصی دارد یا بسته به خدمات آن متفاوت است؟ برای مثال ارائه قابلیت رزرواسیون چه مدت زمان می‌برد؟
رزرواسیونی که راشین وب در نظر دارد از چند بعد مختلف بررسی میشود چرا که باید قابلیت ارایه خدمات به اصناف مختلف مانند پزشکان، هتل ها، آرایشگران، کلینیک ها و ... را داشته باشد. همانطور که مستحضر هستید هر شغل بنا به اقتضای شرایط رزروهای متفاوتی دارد. از این رو این سیستم بر اساس پارامترهای تمامی مشاغل طراحی شده است.
ما سعی بر آن داشتیم تا در 5 یا 6 مورد مختلف این دسته بندی را انجام دهیم و انشالله اولین مورد رزرواسیون هتل‌هاست که اردیبهشت ماه سال جاری آماده ارائه میگردد.
درباره اینکه این سیستم به تم وابستگی دارد یا خیر موضوعی قابل بررسی است. چرا که باید سامانه ای متمرکز برای ارایه خدمات به سایت ها باشد ولی درباره زمان طراحی قالب ها که فرمودید، ما سعی بر آن داریم تا به فراخور نیاز مشتری‌هایمان در حوزه های مختلف به سمت برآورده کردن آن نیازها قدم برداریم.در حال حاضر اولویت راشین وب فروشگاه های اینترنتی بوده است. از این پس هم سعی می‌کنیم هر یک‌ماه تا نهایتا 45 روز یکبار 2 یا 3 تم بسیار خوب ارائه کنیم.
 
قالب های راشین وب چه تفاوتی با سرویس‌ها یا قالب‌های دیگر دارد؟
در حال حاضر حدود 35 تمپلت در راشین وب داریم که مشتریان میتوانند بر اساس پلن خریداری شده تم مورد نظر را انتخاب کنند ولی فارغ از این موضوع به جرات میتوان گفت ما تنها پرتال ایرانی هستیم که هیچ وابستگی به تمپلت نداریم بدین معنی که اگر مجموعه ای راشین وب را در هر نسخه ای خریداری کند، میتواند صفر تا صد تمپلتش را بصورت داینامیک تغییر داده و تم جدید روی آن قرار دهد. همینطور که مستحضر هستید تمپلت‌های خوبی به صورت رایگان در اینترنت موجود است که سئو های خوبی هم دارند ولی برای مجموعه راشین وب به جهت اولویت ها مقدور نبوده تا آنها را استفاده کند. ولی اگر مشتری تسلط به زبان برنامه نویسی HTMI داشته باشد میتواند بر اساس کدینگ ما و آموزشهایی که در روزهای آتی در وب‌سایت قرار می‌گیرد میتواند به آسانی این مهم را انجام دهد. همین مسئله یکی از تفاوتهای فاحش راشین وب با بقیه سرویس‌های مشابه است.
از مزایای دیگر راشین وب می توان به تعداد قالب های آن اشاره کرد. زمانی که مشتری سایت را خریداری میکند میتواند به راحتی از طریق منوی مدیریت تم را تغییر دهد، گزینه های مختلف را جابجا کند یا غیره ... .
از آنجا که ویژگی‌های راشین وب مشابه ندارند، خود مزیت دیگری به حساب می آید. بعضی از سایت‌های مشابه به صورت سرویس یا حتی غیرسرویس رفتار می‌کنند و ماژول هایی اختصاصی عرضه نمی‌کنند. بسیاری از سرویس‌ها و پرتال‌های مشابه تنها صفحه ساز هستند ولی راشین وب رفتاری ماژولار دارد. بعنوان مثال ماژول اخبار، ماژول دسته بندی، ماژول جستجو و .... . بد نیست بدانید که تمامی ماژول‌های راشین وب گروه بندی n سطحی دارند که همین ویژگی کمک شایانی در ورود دیتا و ایجاد وبسایت دلخواه به مشتری می‌کند.
 
آیا از صحبت‌های شما میتوان نتیجه گرفت که با استفاده از همین قالب ها قابلیت تغییر برای مشتری فراهم می‌شود و صرف این نیست که سایت بصورت ثابت و غیر قابل تغییر باشد؟ و آیا راشین‌وب مشتریان خود را در ایجاد تغییرات همراهی می‌کند و آموزش‍های لازم به مشتری داده می‌شود؟
پاسخ سوالتان مثبت است ولی این امر مستلزم بروزرسانی آموزش‌های تخصصی، ساخت کلیپ آموزشی و شفاف‌تر کردن راهنمای کدینگ می باشد. با این حال وجود این قابلیت برای یک پرتال خود مزیت بزرگی به حساب می‌آید.در نتیجه اگر مشتری خواستار تغییر در تم بود و اپراتوری را برای انجام این کار داشت لزومی ندارد تا با تیم فنی راشین وب درگیر باشد و این کار به راحتی انجام شدنی می باشد. کما اینکه تا کنون مشتریان از طریق تیکتینگ درخواستی داشته و نیروهای فنی این کار را انجام داده اند.
 
آقای مهندس اکبری‌زادگان ،از شما بخاطر شرکت در این مصاحبه سپاسگزارم.
خیلی ممنون ، من هم از زحمات شما تقدیر و تشکر میکنم .
پایان / فروردین 98