كسب عنوان كارآفرين برتر ملي سال ١٣٩٨ (مرحله اول) توسط راشين وب
توسط : در تاریخ : 1398/9/19
  • اختصاصی راشین وب
كسب عنوان كارآفرين برتر ملي سال ١٣٩٨ (مرحله اول) توسط راشين وب

با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزي و سیاستگذاري در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌هاي مختلف توسعه اقتصادي کشور بوده و ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروري می‌سازد. در همین ارتباط، یکی از برنامه هاي مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف آن، انجام فعالیتهاي بنیادي در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی می‌باشد. بدین منظور هرساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهاي برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاري جشنواره کارآفرینان برتر می نماید. برگزاری این جشنواره می‌تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم نماید، این جشنواره، میعادگاهی برای گردهم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و مشعل و چراغ راهی برای نسل جوان ونوپا باشند. در جشنواره کارآفرینان برتر، رویکرد انتخاب کارآفرینان، بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌هایی است که طی سه سال گذشته "نوآوری منجر به رشد بالایی" داشتند. در ادبيات جهانی كارآفريني، بنگاه‌هاي پُررشد، بنگاه‌هایی هستند که از مسیر نوآوری و خلاف قاعده ی مرسوم، به رشد بالا و پایدار در فروش ، میزان اشتغال و ارزش‌افزوده رسیدند.
 
 
 
این بنگاه‌ها علی‌رغم آنكه حجم كوچکی از بنگاه‌های کشور‌ها را تشكيل مي‌دهند، ولی بيشترين سهم را در ایجاد ارزش‌افزوده برای كشورها داشتند. در واقع آنها محرک ارتقاء بهره‌وری، نوآوری و نفوذ در بازارهای بین‌المللی هستند. با توجه به موارد مذکور، از سال 1385 تاکنون 12 جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی شده‌اند. در طی برگزاری این جشنواره‌ها که بر اساس شاخص‌های طراحی‌شده جهت شناسایی کارآفرینان صورت پذیرفته و بالغ بر 3000 نفر کارآفرینان برتر در استان‌ها و 140 کارآفرین برتر ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده‌اند.
راشین وب در جلسه روز پنج شنبه مورخ 14 آذر ماه 98 افتخار میزبانی نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشت.  از آنجاییکه راشین وب موفق به كسب عنوان كارآفرين برتر ملي سال ١٣٩٨ در مرحله اول گردید، خود را برای رقابت در مرحله دوم این دوره از جشنواره کارآفرینان برتر آماده کرده است. جناب آقای علیرضا موذنی مهر در طی این جلسه خاطر نشان کردند:"به اعتقاد من اگر سازمان را به يک کشتي و مدير سازمان را به ناخدا تشبيه کنيم ، اين ناخداي کشتي است که افراد را در مسير درست هدايت مي کند و اگر حتي فردي از خدمه اين کشتي کار را به درستي انجام ندهد باز اين ناخدا است که مي تواند کشتي را به مقصد درست هدايت کند. به همين علت ما نيز توانستيم با انتخاب نيروها و هدف گذاري هاي درستي که داشتيم ، افراد کارشناس ومتخصص در زمينه هاي مختلف و با تخصص هاي مورد نياز را جذب کنيم ، که همگي آنها با عشق و گذشت و فداکاري براي رسيدن به اهداف، مجموعه را ياري مي کنند. "
وی در ادامه افزود:" ما همواره سعي کرده ايم نيرو هايي را به همکاري دعوت کنيم که اهداف و انگيزهاي کاري مشابهي را دنبال کنند و تنها منافع مادي براي آنها مطرح نباشد ، هر چند که مسائل مالي رکن مهمي در فعاليت هاي فردي و اجتماعي مي باشد ولي تا فردي به جز انگيزه هاي مالي ، انگيزه ها و روحيات ديگري براي فعاليت هاي فنی نداشته باشد موفقيت در اين زمينه فراهم نخواهد شد. يکي از عوامل موثر در موفقيت فعاليت ما استفاده از نيروها و افرادي است که به جز انگيزه هاي مالي مسائل بالاتر و مهم تري دغدغه زندگي آنها است و تنها به ماديات فکر نمي کنند. استفاده از نيروهاي خلاق و خوش فکر با انگيزه هاي بالا و دارا بودن روحيه کاري در زمينه هاي فناوری اطلاعات از جمله مسائلي بوده است که ما در مسير توسعه فعاليت هاي خودمان به آن توجه کرده ايم. همچنین جهاني شدن و از بين رفتن مرزهاي جغرافيايي در زمينه کار و اشتغال زمينه اي را فراهم خواهد کرد تا بتوانیم بحث کارآفرینی را بصورت گسترده تر اجرایی کنیم. با توجه به فراز و نشیب‌های موجد در این مسیر، پیش‌بینی شده است بتوانیم  سایت‌ساز «راشین وب» را تا پایان سال آینده به چند کشور همسایه صادر کنیم."
در ادامه نمایندگان محترم وزارت کار سوالی با مضمون اینکه چه عواملي باعث موفقيت مجموعه راشین وب شده است را مطرح کردند که جناب آقای داوود ظفری چنین پاسخ دادند:"توکل برخدا . زماني که انسان با ياد خدا کار ها و فعاليت هايش را شروع کند و همواره خود را در پناه او ببيند ، تمام فعاليت ها و تلاش هايش را براي رضايت او انجام مي دهد و مسير هاي صعب العبور برايش هموار خواهد شد. "